Rajaa ylittämässä

Kirjoittaja: SR

Kun Jeesus vaelsi maan päällä, Hän tiesi liiankin hyvin, miten ankarasti vihollinen seuloo Herran omia. En usko, että kukaan meistä käsittää, miten päättäväisesti vihollinen pyrkii tuhoamaan kaikki uskovat, jotka ovat päättäneet koko sydämestään kulkea Kristuksen kanssa loppuun saakka.

  Uskonelämässämme ylitämme kuuliaisuuden rajan, joka laukaisee kaikki hälyttimet helvetissä. Sillä hetkellä, kun ylitämme tuon rajan ja astumme Jumalan sanalle kuuliaiseen, vain Jeesuksesta riippuvaiseen elämään, meistä tulee uhka pimeyden valtakunnalle ja henkivaltojen hyökkäyksen pääkohde.

  Jos olet ylittänyt kuuliaisuuden rajan, saat aikaan liikettä näkymättömässä maailmassa. Luukkaan evankeliumissa 22:28-34 Jeesus mainitsee ensi kertaa ajatuksen pyhien seulomisesta:” Siimon, Siimon, katso, katso saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja.” (jae 31.)

  Jeesuksen päivinä viljelijät käyttivät seulaa ennen jyvien laittamista säkkeihin. He lapioivat jyvät neliönmuotoiseen verkon peittämään laatikkoon, käänsivät laatikon ylösalaisin ja ravistelivat sitä voimakkaasti. Pöly ja roskat putosivat verkon läpi, kunnes vain jyvät jäivät jäljelle. Tässä jakeessa seuloa tarkoittaa ´ravistella ja erotella, järkyttää äkillisen koetuksen kautta.`Tällä rinnastuksella Jeesus halusi sanoa Pietarille: ” Vihollinen pitää teitä pelkkänä tomuna. Se luulee, että kun se laittaa teidät siivilään ja ravistelee teitä, te putoatte verkon läpi maahan.”

   Itse ajattelen, että seulominen tarkoittaa erityisen suurta ja ankaraa vihollisen hyökkäystä, joka yleensä kestää vähän aikaa mutta on sitäkin voimakkaampi. Pietarin tapauksessa seulominen kesti vain muutaman päivän, mutta ne olivat hänen elämänsä murheellisimpia päiviä.

   Kiitos Jumalalle, Pietarin usko ei pettänyt. Yhtä varmasti kuin Jeesus rukoili, että Pietarin ”usko ei raukeaisi tyhjiin”, Hän rukoilee myös meidän puolestamme. Hän seisoo rinnallamme, kun päätämme ylittää rajan kuuliaiseen elämään.

DAVID WILKERSON, kirjasta Isän sydän, Kuva ja Sana

Siirry takaisin